Polski Fiat 125p KLASYK


Polski Fiat 125p 1970r. KLASYK

Polski Fiat 125p 1970r. KLASYK

 

Polski Fiat 125p KLASYK

Montaż Polskiego Fiata 125p rozpoczęto w listopadzie 1967 roku.
W chwili rozpoczęcia produkcji był to pojazd porównywalny konstrukcyjnie i technologicznie z innymi europejskimi autami.
Do połowy lat siedemdziesiątych odznaczał się dobrą jakością, stąd też generalna opinia, że im starszy Fiat tym lepszy Fiat.
Lepsze, tj. włoskie, materiały cechowało modele z pierwszych lat produkcji.

 

Prezentowany Polski Fiat 125p jest z 1970 roku i posiada lewarek zmiany biegów przy kierownicy.

Początkowo w 125p zastosowano silniki 1,3 l (60 KM, od roku 1975 – 65 KM).
Później wprowadzono silnik o pojemności 1,5 l (70 KM, od roku 1975 – 75 KM).

Ciekawostka:
– jest to pierwszy samochód zabytkowy w Jaśle – posiada numer rejestracyjny: RJS 1A

Od 1983 roku, Polski Fiat 125p był wytwarzany pod inną nazwą tj. FSO 125p, z powodu wygaśnięcia umowy licencyjnej.
Ostatni egzemplarz tego modelu wyjechał z fabryki na warszawskim Żeraniu 29 czerwca 1991 roku.

 

W dzisiejszych czasach Polski Fiat 125p stał się prawdziwym klasykiem czasów PRL-u,
wywołuje nostalgię rodziców, babci oraz dziadków….

– może to oni właśnie takim samochodem jechali do ślubu?

zabytkowym_samochodem_do_slubu_pasek

 

Austin Vanden Plas Princess     |     Pontiac Firebird (Trans-Am)